niedziela, 22 listopada 2020

155 Wasze pytania


 1. To co powiem na temat trzustki nie pochodzi z moich osobistych doświadczeń, ale przede wszystkim dostosowałabym dietę do trzustki. Ponieważ trzustka produkuje ważne enzymy trawienne, odpowiedzialne za trawienie węglowodanów, białka i tłuszczu należy ją odciążyć :

  • Wybierz jak najbardziej naturalną, zdrową dietę ze świeżo przygotowanej żywności i unikaj gotowych, kupnych produktów.

  • Wskazane jest spożywanie np. warzyw gotowanych na parze czy tartych jabłek.

  • Unikaj absolutnie alkoholu, świeżych wypieków, nadmiaru bialka i cukru.

  • Jedz kilka małych i lekkostrawnych posiłków zamiast kilku dużych .

  • Posiłki wysokotłuszczowe są szczególnie uciążliwe, dlatego przestrzegaj diety niskotłuszczowej, wybieraj zdrowe tłuszcze i unikaj tłustych potraw, takich jak czekolada, smażone potrawy, kiełbasa, tłusty ser itp.

  • Używaj tak zwanych tłuszczów MCT. Są to tłuszcze zbudowane z średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych (trójglicerydów o średniej długości łańcucha), których organizm nie potrzebuje do strawienia żadnych enzymów trawiących tłuszcz. Czyste tłuszcze MCT można kupić w sklepach ze zdrową żywnością.

  • Błonnik może nasilać już istniejące wzdęcia, ale wiadomo, że dieta bogata w błonnik (co najmniej 30 g błonnika dziennie) może zwiększać wydzielanie lipazy, czyli uwalnianie z trzustki enzymów trawiących tłuszcz. Jeśli jednak do tej pory stosowałeś dietę ubogą w błonnik, to zwiększaj powoli i stopniowo spożycie błonnika i zawsze popijaj dużą ilością wody.

  • Ja jadłabym świeże owoce co najmniej 30 minut przed innymi posiłkami, ponieważ jeśli jesz owoce z posiłkiem lub nawet zaraz po nim, prowadzi to do procesów fermentacyjnych, a tym samym do wzdęć.

  • Najlepiej nie popijac podczas jedzenia, (ja tego nigdy nie robię), pije co najmniej godzinę przed lub po jedzeniu.

  • Aby przywrócić florę jelitową, zmniejsz procesy gnilne bakterii, a tym samym zmniejszysz dysbioze. Zazywaj probiotyki takie jak np Combi Flora sa bardzo pomocne. Ja przeprowadziłabym kilkudniową głodówkę i zaczęłabym stosować również olej CBD, Omega 3, kurkuminę i imbir ponieważ działają przeciwzapalnie. Również jest wiele ziół które wspomagają leczenie trzustki, nie wspominając o zielonej herbacie, takich jak mniszek lekarski, pokrzywa czy tymianek.

Temat trzustki jest bardzo obszerny i jeśli więcej osób jest tym zainteresowanych to proszę o wiadomość w komentarzach.


2.Agnieszka Gołąbek. Udało mi się nawiązać kontakt z Panią Agnieszką jak również z instytutem Mikroekologii w Poznaniu, nawet przekierowano mnie do instytutu w Niemczech, ale coś więcej będę mogła powiedzieć kiedy sama na sobie wszystko wypróbuje.


3.MSM i ból. MSM ma działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe. W momencie kiedy organizm jest wypłukany z siarki organicznej i nagle zaczynamy ją suplementować, to przede wszystkim ja zaczęłam od małych dawek, by nie wywołać szoku w organizmie. Pamiętajmy tez, że każdy ma inny organizm i inne schorzenia tzn , że również inaczej reaguje na suplementacje. Poza tym, sama siarka nie zdziała cudu. Ja biorę suplementy, probiotyki, stosuje dietę i post przerywany itd.


4a.Pani Janino olej z czarnuszki stosuje przez cały czas, tzn od około 2 lat.

4b. Pani Urszulko, trudno mi powiedzieć co temu maluchowi jest . Proszę być dobrej myśli, bo nie zawsze problemy oddechowe muszą oznaczać astmę. To może być zapalenie oskrzeli czy reakcja alergiczna .



5a.Pani Jolanto, oczywiście, ze może być mąka kokosowa. Proszę tylko pamiętać, że torcik nie będzie wtedy taki soczysty, ale można zamienić migdałową na kokosową jak najbardziej.

5b.Pani Anno , ja mogę Pani jedynie powiedzieć dlaczego ja stosuje selen i cynk oddzielnie i dlaczego selenu nie należy przyjmować z cynkiem. Są to pierwiastki antagonistyczne, dlatego łączenie ich w jednym suplemencie nie przynosi żadnych rezultatów. Selen wchłania się w obecności Wit. E ,a cynk wchłania się w obecności Wit. B6 i Wit. C. Selen powinien być podawany samodzielnie, albowiem w obecności innych witamin i minerałów traci swoją aktywność. Oczywiście lepiej wchłania się na czczo w godzinach porannych. Jeżeli chodzi natomiast o cynk, to również zażywam go na czczo, ale w godzinach wieczornych. Ważne jest, aby pamiętać, że cynk potrzebuje do wchłonięcia, witamin rozpuszczalnych w wodzie, a selen witaminy rozpuszczalnej w tłuszczach. Z tego to powodu ja nie zażywam selenu z cynkiem razem.



8.Ksylitol kryjący się w Unii pod symbolem E967, zazwyczaj pozyskiwany z kory brzozy fińskiej.

Jest prawdą, że jest on szkodliwy dla zwierząt tak jak np. winogrona. Badania toksykologiczne wykazały, że dawka 0,1 g / kg masy ciała np. psa , może być przyczyną hipoglikemii, a dawka 0,5 g / kg masy ciała, może spowodować nawet uszkodzenie wątroby i doprowadzić do śmierci zwierzaka. Jeżeli chodzi jednak o organizm ludzki to Ksylitol zwiększa wchłanianie wapnia, zapobiega próchnicy, zwiększa wytrzymałość kości, zwiększa produkcję kolagenu. Stosowany jednak w nadmiarze, może być przyczyną wzdęć, bólu brzucha, czy biegunek . Nie należy przekraczać 40 g dziennie, a u dzieci 15g.



9.Panie Marku, można powiedzieć, że stosowałam dietę low carb i interwalfasting, ale nie do końca.

Ponieważ w mojej diecie nie ma w ogóle pszenicy, ziemniaków, produktów krowich.


10a.Znowu pojawia się temat MSM . Panie Marku dziękuje za ten komentarz i link do ciekawego artykułu. Oczywiście ma Pan racje, ze ponad 6gramów na 1 kg masy ciała jest dawką toksyczną (czyli na 60kg=36g), ale nie ma produktu na świecie , który by w nadmiarze nie był szkodliwy. Nawet 100 litrów wody dziennie jest nie do przyjęcia przez nasz organizm. Jeżeli chodzi o pozyskiwanie siarki organicznej z samych warzyw to również jest niewystarczające ponieważ pestycydy niszczą siarkę (jest bardzo delikatna). Zaopatrując się nawet warzywami z własnej działki nie jesteśmy w stanie dostarczyć tego pierwiastka w takich ilościach jak przy suplementacji.

10b.Pani Ewo siarkę potrzebujemy cały czas . Rozpoczynamy suplementacje zawsze od dawki 1g MSM, Jeżeli po kilku dniach nie występują żadne dolegliwości, to możemy zwiększyć dawkę od 3 do nawet 5 gramów na dzień. Następnie zaleca się stosowanie 15 gramów na dobę w 3 dawkach- tzn 3x 5 gramów przez około 4 tygodni. Ja robię przerwy w suplementacji tylko w dniu postu jest mi ona potrzebna jak tlen do życia.



11.Pani Danusiu, ja uważam, ze prowadzi Pani zdrowy tryb życia, ale ten chleb na zakwasie to nie moja bajka. Również reaguje opuchniętym brzuchem, wzdęciami, zupełnie jak żaba. Ja zainteresowałam się probiotykami. Pije dużo wody tzn minimum 2,5 litra. Zażywam probiotyki, aby poprawić skład mikroflory jelit. Spożywam również dużo błonnika pokarmowego , bo tylko dzięki zastosowaniu odpowiedniej diety i probiotyków mogę normalnie funkcjonować, tym bardziej, że nie jadam naturalnych jogurtów .



12a.Pani Beatko każdy post jest dobry. Oczywiście post dr Dąbrowskiej jest świetny dla zdrowia i dla tych którzy chcą oczyścić organizm, zrzucić parę kilo nadwagi i zrobić porządek z jelitami, ale jak Pani sam twierdzi jest to tylko post okresowy.

12b. Pani Basiu, ma Pani absolutną racje jeśli chodzi o skórkę aloesu. Dlatego uważam, ze najlepiej mieć w domu własną roślinkę i samemu filetować aloes. Wtedy mamy pewność, że jemy czysty aloes. Natomiast do kremów czy jako środek dezynfekujący (nagrałam już jeden odcinek) używam całe liście ze względów oszczędnościowych.



13a Kolagen w proszku to też jakaś obcja dla wegan, ale to nie to samo. Co do mięśniaków czy oczyszczania organizmu bez „dragońskich diet”. Niestety często przyczyną przewagi estrogenu nad progesteronem są zanieczyszczenia naszego środowiska przez pestycydy. Ja bym starała się zrównoważyć gospodarkę hormonalną stosując dietę, zioła np. zioła ojca Klimuszko, olej z wiesiołka oraz kwas Omega3.

13b.Pani Anetko zapisuje sobie godziny suplementacji na opakowaniach(na nakrętkach)


14a. Ma Pani absolutną racje, ja też uważam, że suplementacje nie pomogą jeśli nie zmienimy swojego stylu życia. Dieta to podstawa. Co do maślanu sodu to źródło kwasu masłowego, to wspomaga on na pewno układ pokarmowy, a inaczej mówiąc jest materiałem energetycznym dla nabłonka przewodu pokarmowego, usuwa stany zapalne jelit, łagodzi zaparcia i jest doskonały przy przewlekłych wzdęciach czy przy zespole jelita drażliwego. Nie stosowałam go jednak nigdy na sobie więc trudno mi się do tego odnieść.

14b Pani Edytko dziękuję serdecznie za pouczający komentarz i cieszy mnie , że znowu ktoś poradził sobie sam z jakimś choróbskiem. Zgadzam się z Panią jak najbardziej, ze należy słuchać uważnie swojego organizmu, on nam podpowie sam co jest dla nas najlepsze i najzdrowsze.